Het oorspronkelijke plan was de hele infrastructuur volledig te verkopen aan een Chinese investeringsgroep. Maynards zag echter van dat plan af omdat de transactie te lang zou aanslepen, en splitste de inboedel op in verschillende pakketten. Opel wilde de gebouwen leeg hebben tegen juli.
Maynards zegt in het Belgische ‘De Morgen’ dat een verkoop van dergelijke omvang in normale omstandigheden twee jaar kan duren. De productiefaciliteit van Opel Antwerpen was meer 400.000 m² groot. Hier werd alles in vijf maanden tijd afgerond, wat Maynards verklaart door de stijgende vraag naar persen en ander productiemateriaal uit opkomende markten. Zowel Europese als Aziatische verdelers kochten pakketten op.
Machinefabrikant Style uit Bunschoten-Spakenburg heeft acht freesmachines geleverd aan de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding…
Denk je dat het voor jou als OEM of machinebouwer zo’n vaart niet zal lopen?…
Het consortium PIXEurope, dat bestaat uit partijen uit elf landen waaronder Nederland, is geselecteerd voor…
In mijn vrije tijd ben ik een fervent toerskiër. Er is niets mooier dan op…
Metaalbewerkingsbedrijf GP Stainless heeft eerder dit jaar een Durmazlar vlakbedlaser en kantbank, eveneens van Durmazlar,…
De Duitse machinebouw-industrie ondervindt stevige tegenwind. In het derde kwartaal van 2024 daalde het aantal…