Verkoopteam Amada Nederland krijgt vorm door René Hazenberg

Vraag en Aanbod sprak hem op de EMO in Hannover waar hij vertelde over het opzetten van een Nederlandse verkoop- en serviceorganisatie. Hazenberg is geen onbekende voor Amada want hij was van 1990 tot 2006 werkzaam met de Amada-producten. Eerst als productspecialist, toen als verkoper en later als verkoopleider bij Landré (Euromach), dat tot april van dit jaar Amada vertegenwoordigde in Nederland .

Metaalman

Van 2006 tot april van dit jaar heeft Hazenberg verschillende management banen uitgevoerd buiten de metaalbranche. ‘Het managen van een onderneming of afdeling is geweldig, maar ik miste hierin de affiniteit met techniek, met name met de plaatbewerking. Toen ik begin dit jaar in gesprek kwam met Amada, kwam het enthousiasme direct weer boven drijven. Ik ben een metaalman en ik ken de Amada machines en mensen binnen de organisatie van binnen en van buiten.’

‘De gesprekken met Amada resulteerde in april tot een overeenkomst waarin ik als salesmanager ben aangetrokken voor de Nederlandse markt. Dat kan ik niet alleen, want in Nederland heeft Amada zo’n zeshonderd klanten en die hebben samen meer dan duizend machines, waar ook onderhoud voor nodig is. Dus moet er een volwaardig verkoop- en serviceteam komen. Dat ben ik nu aan het opzetten en ik wil dat medio 2012 hebben afgerond.’

Vanuit Haan

Hazenberg: ‘We opereren vanuit het Amada Solution Center in het Duitse Haan, maar ik wil eigen mensen, Nederlandse mensen op een Nederlandse markt.’ Hij streeft naar een organisatie die bestaat uit drie mensen in de servicedienst, een servicecoördinator, een verkoper binnendienst, een softwareondersteuner en een opleidingman.

‘Ik ben nu halverwege en heb mijn wensenlijst uitgebreid met nog eens twee verkopers.’ Verkopers die hij overigens zoekt via een headhuntersbureau. Hazenberg gaat ervan uit dat het grootste deel van de functies uiterlijk januari 2012 bezet zal zijn. Daarnaast denkt Hazenberg, afhankelijk van de situatie, in de loop van 2012 nog twee tot drie extra servicemensen te kunnen aannemen.

Amada

 

Gerard ten Bulte

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

2 dagen ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

3 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

3 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

3 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

3 dagen ago