Valk Welding heeft vijf lasrobots geleverd aan het bedrijf dat instaat voor de bouw van de Fehmarnbelttunnel, een kolossaal infrastructureel project dat Duitsland en Denemarken met elkaar verbindt.
‘Wij zijn erg trots om onderdeel te zijn van dit project’, laat Peter Pittiomvills, commercieel directeur van Valk Welding weten op social media over de inzet van vijf lasrobots bij de aanleg van Fehmarnbelttunnel. De robots worden onder andere ingezet bij het lassen van de gewapende betonconstructies.
Aan Deense zijde is vorig jaar gestart met de bouw van de fabriek voor de 200 meter lange prefab betonnen tunnelelementen.
De Fehmarnbelt-tunnel moet volgens planning in 2029 opgeleverd worden. De 18 km lange gecombineerde weg- en spoortunnel tussen Duitsland en Denemarken wordt 9 meter hoog en 43 meter breed moet de transit tijd tussen beide landen verbeteren. Het verkeer verkeer moet nu gebruikmaken van de veerdienst Puttgarden-Rødby of een alternatieve route nemen via Flensburg en Kolding, over de Duitse A7 en de Deense E45 en E20.
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…
Softwarebedrijf ConstruSteel behoort in 2024 wederom tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarom…