‘Het zijn niet alleen de hoge sterkte-eigenschappen van onze staalsoorten, maar ook ons vermogen om op maat gemaakte stalen oplossingen aan te dragen. Dit is hoe we de auto van morgen, vandaag al bedenken’, concludeert Philippe Aubron, chief marketing officer bij ArcelorMittal Automotive Europe.
Afgezien van het lichter wicht levert deze staalsoort aanzienlijk minder CO2-uitstoot op, ook vergeleken met het lichte aluminium. Volgens berekeningen van WorldAutoSteel genereert de productie van één kilo aluminium 4,5 tot 6,3 meer broeikasgassen op als dezelfde hoeveelheid staal. Bij het met koolstofvezel versterkte kunststof (CFK) zijn de emissies 8,4 tot 11,5 maal hoger en in het geval van magnesium zelfs 7,2 tot 22,5 maal hoger. Bovendien speelt het soort emissie een grote rol. Tijdens de productie van staal wordt alleen maar kooldioxide uitgestoten. Bij de productie van aluminium ook nog eens perfluor koolwaterstoffen en bij de productie van magnesium zwavelhexafluoride.
Alles over het hogesterktestaal Usibor 1500P:
ArcelorMittal Usibor 1500P. |
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…