Een bekend probleem, die in de huidige tijden nog wat zwaarder meetelt: een klant die zijn factuur niet betaalt. Wat te doen?
Euler Hermes schreef enkele tips hoe je als ondernemer om kunt gaan wanneer klanten niet betalen. Te beginnen bij de offerte: hierin kun je duidelijk afbakenen wat er wel en niet onder de opdracht valt en is er ruimte voor het opnemen van leverings- en betalingsvoorwaarden. Actualiseer deze gegevens jaarlijks.
Dan de factuur. Wees concreet in zowel de omschrijving als de betalingstermijn. Eurler Hermes tipt het noemen van een vervaldatum in plaats van een betalingstermijn. Ook handig is het vragen van een leesbevestiging wanneer een factuur per e-mail wordt verstuurd.
Wanneer de factuur vervolgens niet op tijd wordt betaald is het zaak er meteen bovenop te zitten. Stuur een herinnering met een nieuwe vervaldatum. Wordt er niet voor deze datum betaald? Stuur dan een aanmaning. Wanneer ook aanmaningen niet helpen is het tijd om de factuur over te dragen aan een professionele partij.
Dit waren slechts enkele tips, lees alle tips van Eurles Hermes hier. Hier zijn ook voorbeelden te vinden van een factuur, aanmaning en ‘in gebreke stelling’.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…