Yale en Toyota met primeurs op Logistica 2009

Toyota Material Handling Nederland lanceerde tijdens de Logistica de Forklift Driversclub. Een online concept dat te vinden is op www.forklift-driversclub.nl. Volgens Toyota wordt het de ontmoetingsplaats voor iedereen die net iets meer heeft met zijn vorkheftruck of magazijntruck.

Lage handpallettruck

Ook breidde Toyota de BT Lifter handpallettruck uit met drie modellen die te zien waren tijdens de vakbeurs. Het gaat om de BT Lifter Ultra Low, BT Lifter Gegalvaniseerd en de BT Lifter met weegindicator bieden allemaal flexibele handpallettruckoplossingen gericht op de behoefte van de klant. ‘De drie nieuwe modellen zijn ontworpen om nog beter te presteren op het gebied van productiviteit en efficiëntie in specifieke applicaties’, licht Felice Olsman toe. De BT Lifter Ultra Low heeft een uitzonderlijk lage vorkhoogte van 35 millimeter. Hierdoor is hij geschikt is voor het handelen van lage pallets of andere lastdragers. Door de groeiende vraag naar lage handpallettrucks is deze truck definitief toegevoegd aan de range BT Lifter handpallettrucks.

Traigo HT

Toyota Material Handling introduceerde daarnaast de Toyota Traigo HT, de nieuwe serie high-tonnage elektrische vorkheftrucks. ‘Met drie nieuwe 80-volt modellen voor zware inzet biedt Toyota een complete range elektrische vorkheftrucks met hefcapaciteiten variërend van 1 tot 8,5 ton’, aldus Olsman.

Nieuwe lijn Yale

Ook Yale bleef niet achter en presenteerde tijdens de Logisica een nieuwe lijn heftrucks van 1,5 tot 3,5 ton. Het vernieuwende aan de trucks is dat ze weinig ruimte in beslag nemen omdat ze kunnen draaien om hun as en bovendien is de heftruck van alle gemakken voorzien, zodat de chauffeur zo veilig en comfortabel mogelijk kan werken. ‘Klanten willen graag een compacte truck hebben en dat hebben we nu gerealiseerd met deze lijn’, vertelt Willem Verwoert van Yale. ‘Bovendien zijn de heftrucks voorzien van allerlei handige toepassingen voor de chauffeur. Zo is de instap laag, er is plek voor een koffiebeker, het stuur is in alle standen verstelbaar, de claxon zit op de grip, het bedieningspaneel heeft de vorm van een hand en de chauffeur heeft goed zicht.’

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

2 dagen ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

3 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

3 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

3 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

3 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

3 dagen ago