Inmiddels worden 11 van de 18 werkstations bevoorraad met de twee goederentreinen. “Op de overige stations wordt op een andere manier gewerkt en biedt bevoorraden met de treintjes geen voordeel”, legt projectleider Klaas Anne Huisman uit.
Volgens de manager ontbrak het Zehnder Group aan een eenduidig logistiek proces en was er nauwelijks overzicht. Bovendien was er veel onnodig transport. Het bedrijf is daarom gaan rondkijken voor zogeheten milkruns. Daarbij is de keuze gevallen op twee STILL CX-T elektrische treinen en acht B-frame aanhangers.
De B-frame aanhangers maken het mogelijk om de dolly’s van twee kanten op en van de aanhanger te rijden. Zo kan het bedrijf efficiëntere routes rijden.
Huisman: “Allereerst hebben we een data-analyse gemaakt voor de vraag naar replenishment. Daaruit bleek dat het aantal het transportbewegingen drastisch kon worden teruggedrongen als we zouden overstappen op een pull-systeem. Een eerste test met zo’n pull- concept onderstreepte die uitkomst.”
Waar het aantal transportbewegingen drastisch is afgenomen, is de veiligheid op de werkvloer toegenomen doordat er minder trucks rijden. “Ook is er meer rust en overzicht. En er wordt nu gestructureerd gewerkt. Die eenduidigheid maakt het mogelijk dat iedereen werkstations kan aanvullen.”
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…