Zetes brengt spraaktechnologie naar de winkels van Argos

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Zetes heeft bij de Brits-Ierse retailgigant Argos een spraakgestuurd systeem voor rekaanvulling geïmplementeerd. Honderddertig Argos-winkels vergroten zo hun operationele efficiëntie in hun winkelgerelateerde opslagruimtes.

Het is de eerste keer dat een Europese retailer spraaktechnologie in zijn winkels installeert als een eenvoudige en efficiënte manier om het opslagproces te versnellen en het magazijn flexibeler en klantgerichter te beheren. Sinds Argos het spraaksysteem gebruikt, verbeterden de processen aanzienlijk en verkortte de gemiddelde doorlooptijd naar de eindverkooppunten.

Eerst pilot

Argos startte de samenwerking met Zetes in 2008, op basis van een pilotproject in 25 winkels. Het project, dat liep tijdens een piekperiode, diende om het exacte rendement van de investering in kaart te brengen. Zetes wist het proefproject succesvol af te ronden en mocht dan ook de eerste fase van het integratiecontract uitvoeren. Zetes realiseerde alle objectieven binnen de helft van de vooropgestelde tijdspanne. Elke week schakelden niet minder dan 15 winkels over op het spraaksysteem. Op basis van die successen werd Zetes aangesteld om de toepassing uit te rollen naar alle 740 Argos-winkels.

De voice-oplossing van Zetes die in de winkels wordt geïmplementeerd is bedoeld voor de leveringsassistenten van Argos. De oplossing bevat de Zetes 3iV-softwareoplossing, ondersteunende beheerstools en de T5 Talkman. Ook onderhoud en support wordt voorzien door Zetes.